Kundeomtale, informasjon og tips

NorgesEnergi

Norgesenergi ble stiftet i 1986, virksomheten omhandler innkjøp, salg og porteføljeforvaltning av strøm til husholdninger og bedriftsmarkedet. De har hovedkontor i Kristiansand og holder tradisjonelt til i hele Norge. Norgesenergi blir ansett som en stor aktør på det norske markedet og markedsfører seg på nett med fokus på pris. Inntrykket er at NE i de fleste tilfeller kan stå inne for sitt budskap. Samtidig skal man være kritisk til den informasjonen som blir gitt.

* Basisinformasjon om Strømleverandøren er basert på tilgjengelig informasjon på nettet. Dersom du har annen informasjon å tilføye, eller har oppdaget feilinformasjon. Ta kontakt her.

Kunderangering
1.7/5 (5 omtaler)
  • Pris
  • Kundeservice
  • Kundeopplevelse

Vi Anbefaler

Strøm til lavpris

Bindingstid: Ingen binding

Faktureringsmetode: Etterskuddsvis

Påslag: 5,69 øre/kWh

Fastledd: kr 27/mnd.

El-sertifikater: Inkludert i påslaget

Fakturagebyr: ikke spesifisert

Forutsetninger: Avtalen forutsetter eFaktura som betalingsform. Oppretter ikke kunden eFaktura innen 60 dager, overføres kunden til hovedproduktet Strøm til innkjøpspris som er et dyrere produkt.

Denne standardavtalen anbefales på bakgrunn av tilgjengelig informasjon på norgesenergi.no. Vi gjør også oppmerksom på at dette er kommersiell markedsføring, da vi mottar provisjon av strømlevrandør dersom du benytter deg av vår link og bestiller produktet. 

Eierstruktur (2017)

Norgesenergi er heleid av Hafslund Strøm.

Regnskapstall (2017)

Driftsinntekter: 2 241 230 000 NOK

Resultat: 131 910 000 NOK

Resultatmargin (2017)

Eierstruktur og Regnskapstall (2017) er hentet fra forvalt.no

Se den beste standardavtalen til NorgesEnergi
Les hvilke erfaringer andre har med NorgesEnergi
5 Omtaler
  • Anders
    26. juli 2020

    Ren svindel

    • Pris
    • Kundeservice
    • Kundeopplevelse

    NorgesEnergi ringte meg, en pågående og masete selger sa han var fra min nåværende leverandør. Ettersom jeg er reservert mot telefonsalg, trodde jeg på dette. Etter å ha sagt ja til en del spørsmål, fikk jeg epost om at jeg nå var kunde hos et for meg ukjent firma.

    Det viser seg at NorgesEnergi (i likhet med flere såkalte kataloghaier) tråler Brønnøysundregistrene etter folk med enkeltmannsforetak, og pusher en skreddersydd juridisk felle som det er vanskelig å komme seg ut av: Som foretak er man ikke reservert mot telefonsalg, man har verken klagerett eller angrerett, og salget styres av avtaleloven som gir selger mulighet til selv å definere alle punkter i avtalen. I tillegg kan de oppgi fiktivt lave priser, dvs. uten moms selv om ditt firma ikke har momsfritak eller får skattetrekk på strømforbruk. Ganske sleipt.

    Men jeg vil tipse alle om at man kan komme seg ut av slike avtaler: For å trikse det til, registrerer de en flyttemelding på deg som privatperson (uten å gi beskjed!) og melder firmaet som innflyttet. Dette kan reverseres om man kontakter sin egentlige strømleverandør.

    I kommentarfeltene her spiller de empatiske og beklager over en lav sko, men mitt møte med kundeservice besto kun av en kort, kategorisk avvisning av å ha gjort noe som helst galt, og deretter stillhet. Så kom en regning i posten på 3000 kr. til et oppdiktet «gebyr».

    Etter å ha googlet litt, ser jeg at NorgesEnergi tidligere har hatt en STOR mengde klagesaker i Forbrukerrådet for å lyve om både produktene og hvem de egentlig representerer. (Forbrukerrådet, sak nr. 16/2271.) De har også OPPSØKT FUNKSJONSHEMMEDE OG ELDRE I DERES HJEM og gitt inntrykk av å skulle lese av måleren, og så bedt dem skrive under på kundeavtaler de ikke forstår! (Stavanger Aftenblad, 3. november 2012).

    Jeg har fått en del telefoner fra kataloghaier og svindlere etter å ha registrert ENK, men dette må være det absolutt mest uetiske selskapet jeg noen gang har vært borti. Jeg har vanskelig for å forstå at de ansatte der kan sove godt om natten og bruke pengene sine med god samvittighet.

    Synes du denne omtalen var nyttig? Ja Nei

  • Sigmund
    21. januar 2020
    • Pris
    • Kundeservice
    • Kundeopplevelse

    Hei

    Byttet fra GE til NE i 2019 da dere hadde kampanje og lovte billigere strøm…..

    Det faktiske for hold er som følger :

    Fra GE :

    Førjulsspot 2018 01.10.19 – 01.11.19 55,61 øre/kWh 179,44 kWh 99,79 Sum Kraft KR 99,79 Pris fakturert pr KW er : kr 0,5561

    FRA NE

    Strøm for perioden 04.12.19 – 31.12.19 Produkt Periode Forbruk Pris Sum Strøm 04.12.19 – 31.12.19 156,83 kWh 45,27 øre/kWh 70,98 kr Påslag 04.12.19 – 31.12.19 156,83 kWh 5,99 øre/kWh 9,40 kr Fastbeløp 04.12.19 – 31.12.19 28 dager 39,00 kr/mnd 35,23 kr Sparepakken 04.12.19 – 31.12.19 28 dager 49,00 kr/mnd 44,26 kr Sum strøm (hvorav 25,00 % mva.: 24,01 kr) 159,87 kr

    Forbruk 156,83 Kw Fakturert : 159,87 gir en reell KW pris på kr 1,019 kr / Kw

    Synes du denne omtalen var nyttig? Ja Nei

  • Anders Jakobsen
    10. mai 2019

    Anbefaler over hodet ikke denne strømlevrandører.

    • Pris
    • Kundeservice
    • Kundeopplevelse

    Elendig kundeservice og etter helt andre lovnader endte opp med svært dyr strøm!

    Synes du denne omtalen var nyttig? Ja Nei

  • Olaf Mathisen
    10. mai 2019

    Dyrt, useriøst og svindel!

    • Pris
    • Kundeservice
    • Kundeopplevelse

    Etter og hatt en del strømlevrandører opp gjennom årene, har erfaringen etter 5 mnd med Norges Energi vært katastrofal, og fremstår som det absolutt mest useriøse selskapet jeg har opplevd. I tillegg til skjulte avgifter, elendig kundeservice og totalt sett svært dyr strøm er min sterke anbefaling å styre unna denne bedriften!

    Synes du denne omtalen var nyttig? Ja Nei

  • Thomas H
    15. oktober 2018

    Som forventet

    • Pris
    • Kundeservice
    • Kundeopplevelse

    Byttet til Norges Energi for et bar måneder siden, og syntes strømprisene har vært bra. Har også benyttet meg av tilbudene og rabattene hos Elkjøp. Kan fint anbefale andre å bytte hit.

    Synes du denne omtalen var nyttig? Ja Nei

Skriv en kommentar
Gi en rangering basert nåværende eller tidligere erfaringer
  • Pris
    Poster
  • Kundeservice
    Poster
  • Kundeopplevelse
    Poster